.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسب بايرام گيلان اسطوره زيبايي شد

رئيس هئيت سواركاري گيلان گفت: در پايان هفتمين جشنواره ملي زيبايي اسبچه خزر (كاسپين)، اسب بايرام از گيلان به عنوان اسطوره زيبايي معرفي شد.

هوشنگ افشاري با اشاره به نتايج جشنواره اسب خزر در منطقه آزاد انزلي افزود: در اين جشنواره كه از ديروز تا شب ادامه داشت، 36 اسب از استان‌هاي گيلان،مازندران و تهران حضور داشتند.

وي ادامه داد: اين جشنواره در 10 رده سني نريان و ماديان زير يك ‌سال، نريان و ماديان دو تا سه سال، نريان و ماديان بين سه تا پنج سال، نريان و ماديان بين پنج تا 9 سال و نريان و ماديان 10 سال به بالا و قهرمان قهرمانان برگزار شد.

افشاري با اشاره به معرفي قهرمان قهرمانان در اين رقابت‌ها اظهار داشت: يك اسب با نام بايرام با هندلر (همراه اسب) و شماره 10 از باشگاه تك‌تاز گيلان به عنوان قهرمان قهرمانان و اسطوره زيبايي جشنواره معرفي شد.

وي اضافه كرد: اسب ديگري با نام غفار با هندلر و شماره 27 در مكان دوم ايستاد و اسب هما با شماره هندلر 9 به مقام سوم دست يافت.

افشاري جايزه اسب برتر را شامل تنديس اسطوره زيبايي به همراه تنديس مسابقات و پلاك طلا با حكاكي اسب به ارزش سكه بهار آزادي عنوان كرد و گفت: نفرات بعدي تنديس مسابقات و پلاك به ارزش نيم و ربع سكه بهار آزادي را دريافت كردند.

به گفته وي اين جشنواره و همچنين دومين همايش علمي اسب خزر در گيلان آغازي براي ميزباني استان به عنوان خاستگاه اين اسب براي برگزاري كنگره بين‌المللي اسب خزر در سال 2010 ميلادي با حمايت و همكاري سازمان جهاد كشاورزي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان خواهد بود.

رئيس هيئت سواركاري گيلان اسبچه خزر را از جمله نژادي دانست كه به دليل بي‌توجهي به آن، در خطر انقراض قرار دارد.

افشاري توجه مسئولان به اسبچه خزر را بسيار ضروري خواند و خاطرنشان كرد: برگزاري اين جشنواره‌ها مي‌تواند توجه مسئولان را نسبت به حفظ اين اسبچه زيبا جلب كند.

وي درباره مشخصه‌هاي اسبچه خزر اظهار داشت: اسبچه خزر داراي ويژگي‌هاي رفتاري و جسماني بسيار متفاوت از ديگر تك سم‌ها است.

به گفته افشاري اسبچه خزر داراي سم بسيار قوي، كوچك و بيضي شكل است و حتي در مواقعي كه روي خشن‌ترين زمين كار مي‌كند، نيازي به نعلبندي ندارد.

وي ادامه داد: اين نژاد قادر است در كوهستان به سرعت حيرت انگيزي بدود و مي‌تواند از موانع مرتفع و عريض به راحتي بپرد.

رئيس هيئت سواركاري گيلان افزود: اسبچه خزر بسيار باهوش و همه فن حريف بوده و براي سواركاري نوجوانان بسيار مفيد است.

افشاري با اشاره به نتايج مسابقات كورس محلي خاطرنشان كرد: در مسابقه اسب‌هاي بومي و محلي استان 10 چابك‌سوار با هم به رقابت پرداختند كه در پايان اسب با نام عقاب با چابك‌سوراي حسين رمضاني به عنوان قهرماني دست يافت.

وي افزود: اسب با نام شبديز با چابك‌سوراي اشكبوس كريمي به عنوان نايب قهرماني رسيد و اسب با نام كيدو با چابك‌سوراي ميثم رهنمون به عنوان سومي دست يافت و همچنين اسب سمندر با چابك‌سوراي رحمت پاكزاد و اسب سم طلا با چابك‌سوراي جواد رستم‌زاده به عنوان‌هاي چهارم و پنجم دست يافتند.

افشاري خاطرنشان كرد: از طرف برگزار‌كننده اين رقابت‌ها به نفرات اول تا پنجم جوايز نقدي به همراه تنديس مسابقات اهدا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.